نقش لوح تعویذ

مربعّی که دارای ٩ ، ١۶ ، ٢۵ خانه باشد و به اصطلاح ٣*٣ و ۴*۴ و ۵*۵ باشد را به ترتیب مثلّث ، مربّع و مخمّس می گویند و این رویه تا ١٠٠*١٠٠ ادامه دارد. اگر اعدادی که در این خانه ها نوشته اند تکرار نشود ( یک رقم در دو خانه نیاید ) ، و جمع کل هر ستون آن در سه حالت افقی ، عمودی و قطری از هر طرف مساوی و یکسان باشد ، در اصطلاح اهل این علم به این حالت " نقش " یا " لوح " می گویند.

حال اگر جمع کل


با اسمی از اسماء الله تعالی یا آیه ای از آیات قرآن مطابقت داشته باشد در اصطلاح به آن " تعویذ " گفته می شود ( چراکه متبرّک گردیده است ).

این در حالیست که اگر حاصل جمع با اسمی از اسماء خبیثه و شیاطین برابر باشد آن را سحر و جادو ، و منحوس دانند ( اگرچه این مطلب وابسته به نیّت درست کننده ی آن دارد ).

ابزار و اقلام نگارش :

در نوشتن برخی ادعیه و اذکار و تعویذات ، اشاره به پوست نوعی حیوان مثل آهو می شود ؛ یا فلان قلم و مرکّب مانند مُشک و زعفران باید بکار نوشتن آید و یا در حریر نگاهداشته شود

البته باید کلمات نورانی اذکار و صفات الهی و نیز برخی ادعیه را با گرانبهاترین مرکّبات و قلم ها و ابزار نگارش به رشته تحریر درآورد، لیک اگر نیّت سالک متّقی ولایت محور ، صحیح و سلیم النّفس باشد با اشارات نورانی نیّت ، غرض و مقصد و مقصود حاصل خواهد شد.

مگر ادعیه و اذکار و تعویذاتی که باید بر سطح داخلی کاسه ای چینی نوشت و آن را با آب پاکیزه شست و نوشید ؛

که حتما باید مُشک و زعفران و گلاب و از این قبیل باشد.

گاه باید بر یک صفحه مسی یا برنجی ، نقره ای یا سربی ، لوح و تعویذی نوشت تا اثر خاص خود را نمودار سازد.

  
نویسنده : مهدیار اخوان ; ساعت ۸:۳٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/٥/۱٠